Het is al eventjes geleden dat we een bericht geplaatst hebben. Maar dit betekent niet dat we stil gezeten hebben. Bij deze een update van de afgelopen weken.
Nieuws in huize Schenkeveld
Allereerst hebben we mooi nieuws te vertellen! Voor degene die dat nog niet wisten, we hopen er een klein pilootje of stewardessje bij te krijgen! Eind februari 2021 ben ik uitgerekend. Op wat bekkenklachten na mag het goed gaan! Die trotse peuters hieronder zijn er (on)bewust best veel mee bezig. De baby hoort er helemaal bij. Niet mama, maar de baby krijgt vaak het eerste kusje als Ruth uit bed komt…
Theorie-examens
In die hete week in augustus had Dick 8 examens voor zijn ATPL-theorie. Deze zijn allemaal met dikke voldoendes afgerond! Eeeerg fijn! 8 vinkjes zetten achter de in totaal 14 vakken voelt goed. Vanaf eind december heel hard zijn best gedaan en dat mocht gezegend worden op deze manier.
We hebben bewust even een weekje rust genomen, de bedoeling was om ook echt niet bezig te zijn met leerwerk. Of dat helemaal gelukt is zullen we maar even in het midden laten.
Het plan was om de laatste examens voor de komst van de kleine afgerond te hebben. Maar onlangs toch maar eens realistisch naar de agenda gekeken en besloten dit een beetje losser te laten. Blijft het ook gezelliger van én het is ook niet perse nodig om het zo snel allemaal te doen. Of het ideaal is om gebroken nachten te hebben en ondertussen examentraining te volgen, dat weten we ook niet… maar na dit besluit te hebben genomen en zeiden tegen elkaar dat we toch blij waren met de keuze om de druk een beetje van de ketel te halen. Ook dachten we aan die tekst die gelezen werd op die avond van het huisbezoek dat we niet met haast uit moeten gaan! (Jesaja 52:12)
Vliegen
Dick heeft de afgelopen maanden heel wat uren in het vliegtuig doorgebracht. De meeste uren als ‘Pilot In Command’, maar ook mee 2 vliegkampen mee geweest. De eerste was 2 weken geleden met 13 piloten in opleiding bij de MATC. Wat sfeerfoto’s, gemaakt door een andere piloot in opleiding, Jesse Barendregt (heeft ook een mooie website, klik hier).
En 2 weken geleden is Dick met zijn eerste vliegkamp mee geweest die door de vliegschool zelf wordt georganiseerd. Als MAF-piloot in opleiding moet je met 3 van zulke kampen mee. Ieder kamp heeft zijn eigen specifieke trainingsdoel. Bij dit kamp was de bedoeling om het landen/opstijgen op korte banen te oefenen. Het wás de bedoeling, want je kunt veel voorbereiding doen, maar het weer hebben we niet in onze eigen hand. Dan ziet dat er zo uit…
Momenteel is hij op pad naar Polen. Samen met die fotograaf-piloot hoopt hij een GEB-trainingsvlucht te maken. Fijn dat dit ook samen mag in dit geval. Zo leer je veel van elkaar en op zo’n lange vlucht (ong. 12u vliegen heen en terug) kan je het een beetje verdelen. Een vriend van Dick is ook gezellig mee. Zaterdag hopen ze weer terug te zijn, D.V.!
De komende tijd
In de komende periode hoopt Dick heel wat uurtjes te vliegen, waaronder ook een aantal met instructeur. Daarnaast leert hij verder voor zijn theorie.
Als stel hopen we 30 september een psychologisch onderzoek te krijgen. Uit dit onderzoek komen sowieso werkpunten voor ons persoonlijk of als stel. Ook sterke punten zullen hieruit naar voren komen. Dit is een verplicht onderzoek en geeft ons en de MAF een beter beeld wie we zijn, wat we in huis hebben en waar dus nog werk aan de winkel is.
Eigenlijk had Dick begin oktober nog een vliegtest en dan hadden we eind oktober het selectiegesprek bij MAF NL. Maar hier komen nog even wat noodzakelijke instructie vlieglessen tussendoor (nadeel van je brevet ergens anders halen zoals in Dick zijn geval). Dus dit gesprek zal wat later plaatsvinden. Wel hopen we dit nog voor de komst van de baby te hebben gehad, maar voor alles geldt, we hebben niet alles in onze eigen hand dus de tijd zal het leren.
Tot slot
We willen ieder weer bedanken voor het medeleven, ook rondom de examens en nu ook met de zwangerschap. Verder hebben we de agenda hier op de site weer een beetje up-to-date gemaakt. Vraag je jezelf af, hoe kan ik/kunnen wij jullie steunen? Voor het komende stukje opleiding zijn nog een aantal van die GEB-vluchten nodig. Dit zijn over het algemeen wat langere en dus duurdere vluchten (vliegen is ong. €200,- per uur) en steun hierin is altijd fijn. Als deze vluchten gepland staan zullen we ze bij de agenda erbij zetten en het aantal beschikbare stoelen erbij met een inschatting van de totale kosten. Deze worden dan verdeeld over het aantal inzittenden.
Verder kunt u ons nog steeds steunen door het bestellen van bijv. een maffe tipi-tent voor uw (klein)kinderen. Ook zijn er gehaakte poncho’s te bestellen, van baby- tot volwassenemaat. Zie hiervoor de actiepagina op de site.