Site Loader

We hebben wat mooie dingen met jullie te delen, vandaar al wat sneller een berichtje dan de laatste keren.

Examens

Vorige week stonden er 4 examens gepland. Het Nederlandse CBR is gesloten in de lockdown. Maar gelukkig maakt Dick de examens bij Austro Control, eigenlijk de Oostenrijkse CBR die ook examendagen in Nederland hebben. En deze zijn wél open en daarom konden de examens ‘gewoon’ doorgaan.
In eerste instantie was het de bedoeling dat hij 3 examens in januari zou doen, maar halverwege de leerperiode bleek dat hij toch wat ruimte nog had om er een vak bij te doen en dat was maar goed ook. Want: alle 4 de examens zijn positief afgerond!!! Dat houdt in, allemaal meer dan 75%. Erg blij én dankbaar, want het is echt niet vanzelfsprekend dat deze moeilijke examens in 1x gehaald worden. (In het Engels, vaktermen en soms ook leerstof die je ‘wat minder liggen’ om het zo te zeggen.)

Bovenal mogen we de Heere in dit alles ook danken, dat Hij Dick de kracht, motivatie, concentratie en al het andere wat nodig is gegeven heeft om het tot nu toe zo te mogen doen.

Al met al betekent dit dat van de 14 vakken binnen de theorieopleiding, er 12 vakken zijn afgerond. Erg fijn, ook voor het gezin, dat het einde van dit stuk in zicht is. Al mogen we ook daarin niet klagen hoor. We hebben een modus gevonden (met vallen en opstaan) dat Dick de nodige uurtjes kan leren in de week én daarnaast ook nog genoeg energie en tijd is voor zijn verdere werk en alles in het gezin/huis.

Gesprek

Verder zitten we eigenlijk al maanden met 2 belangrijke dingen. Enerzijds dé vliegtest die Dick nog moet doen, maar door de lockdown weer uitgesteld is. En daarna konden we het selectiegesprek bij MAF NL hebben. Dit is de normale procedure, maar hé, we zijn inmiddels bijna gewend dat dingen niet meer normaal verlopen. En zo hopen we 1 februari wel het selectiegesprek bij MAF NL te hebben, met natuurlijk nog de voorwaarde dat de vliegtest daarna positief behaald wordt. Zo kunnen we toch een volgende stap met MAF gaan maken. Dit alles met in ons achterhoofd de uitgerekende datum van onze kleine eind februari en alles wat na een positief gesprek + vliegtest geregeld staat te worden. Fijn wanneer, ondanks de lockdown, een aantal balletjes toch verder kunnen rollen…

Traject

Misschien eens goed om voor u/jou eens een ruwe tijdlijn te maken wat er allemaal gepasseerd is én nog op de planning staat in ons traject. We merken dat hier wel behoefte voor is bij onze achterban, maar tegelijk willen we hierbij heel nadrukkelijk zeggen (en dat geldt natuurlijk voor iedereen): wij weten niet wat de toekomst brengt!

WatWanneer
Ons begin op de zendingsdag (ZGG)15 juni 2019
Next Destination – oriëntatiedag (MAF NL)5 oktober 2019
Interessedag (MAF NL)1 november 2019
Oriënterend gesprek met MAF NLNovember 2019
Private Pilot Licence behaaldDecember 2019
Start van Dick met ATPL (theorieopleiding)Eind december 2019
Verdere vliegervaring opdoen
(GEB-vluchten maken, night rating gehaald, vliegkamp met vliegschool enz.)
2020+2021
Psychologisch onderzoek van ons beidenSeptember 2020
Selectie-gesprek bij MAF Nederland
(na positief gesprek komt alles wat hieronder cursief is)
1 februari 2021
TFC starten (met alles wat daarbij komt kijken, denk aan steunfonds, achterban, enz.)Na selectie
Vliegtest Post PPL AssessmentNa de lockdown
Afronden ATPLApril 2021
Instrument RatingStart: september 2021
Bijbelschool?
CPL-brevet (Commercial Pilot Licence)?
Selectie door MAF operationeel?
Uitzending?

Dit was het weer voor nu. Genoeg is er al gepasseerd en ook nog genoeg op onze planning. Daarbij steeds te bidden: ‘Heere, wat wilt U dat wij doen zullen?’ én ‘Uw wil geschiede’.

Hartelijke groetjes, Dick & Mardine

Mardine

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.